۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۹۴۸۲۰
مرندی:

سلامت معنوی در تفكر پزشكان نهادینه شود| برگزاری همایش سلامت معنوی در قم

سلامت معنوی در تفكر پزشكان نهادینه شود| برگزاری همایش سلامت معنوی در قم
رییس فرهنگستان علوم پزشکی با بیان این که قرآن و سلامت معنوی باید در تفكر پزشكان نهادینه شود، از برگزاری ششمین همایش سلامت معنوی در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سيد عليرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشكی در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت تلاش در جهت تقویت روحیه اعتقادی دانشجویان و اساتید عرصه پزشکی گفت: طی سال های اخیر تلاش کرده ایم  در زمینه های قرآنی و اعتقادی تلاش های بیشتری داشته باشیم، زیرا آن گونه که شایسته است تا کنون در این زمینه گامی برداشته نشده است.

وی با بیان این که قرآن و سلامت معنوی باید در تفكر پزشكان كشور نهادینه شده و اعتقاداتشان تقویت شود، اظهار داشت: امروز بعد معنوی سلامت مورد توجه همه جهان قرار گرفته است.

مرندی باتأکید بر این که ما به عنوان پزشکان جامعه اسلامی باید در عرصه سلامت معنوی از سایر کشورها پیشگام تر باشیم، ابراز داشت: تا کنون شش دوره سلامت معنوی برگزار شده ایم و سعی کرده ایم این دوره ها را در قم برگزار كنیم تا از محضر اساتید حوزوی در زمینه تقویت اعتقادات اساتید پزشکی کشور و توجه بیشتر به سلامت معنوی استفاده شود.

رییس فرهنگستان علوم پزشكی با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب در زمینه سلامت معنوی و استقبال ایشان از پرداختن پزشکان به این مقوله عنوان کرد: غربی ها به سلامت معنوی در بعد دنیوی توجه می کنند، زیرا معتقد هستند که روح انسان بامرگ جسم پایان می یابد.

وی افزود: ما در عرصه سلامت معنوی با دیدگاه آخرت محور کار می کنیم، زیرا معتقد هستیم که روح انسان با مرگ جسم پایان نمی یابد و تا قیامت باقی است.

مرندی یادآور شد: امروز دانشجویان علوم پزشكی باید از لحاظ اعتقادات و باورهای دینی تقویت شوند.

رییس فرهنگستان علوم پزشكی همچنین از برگزاری ششمین همایش سلامت معنوی در قم خبر داد و گفت: این همایش دوم اسفندماه با حضور چهره های علمی و پزشکی و استادان حوزوی برگزار خواهد شد./841/پ202/ق

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 14
حسین ثالث موید
ارسال نظرات